Tech

Waarom u klantrecensies voor producten nodig heeft

Klantrecensies geven bedrijven de kans om te zien wat werkt, ontdekt te worden door nieuwe klanten en meer spullen te verkopen. Hier leest u hoe u ze kunt verzamelen. consumenten vertrouwen merken niet meer zo veel als vroeger. Natuurlijk willen ze horen wat uw productenscanner en diensten voor hen kunnen betekenen, maar ze willen er zeker van zijn dat ze de juiste aankoopbeslissing nemen door te leren over de ervaringen van andere mensen. Klantrecensies kunnen klanten overtuigen om de sprong te wagen en uw producten en diensten te kopen, omdat ze echte mensen vertrouwen om echte meningen over bedrijven te geven.

Waarom zijn klantbeoordelingen belangrijk?

Klantrecensies vergroten het vertrouwen van de consument in uw merk. Wanneer u bereid bent klanten hun mening over uw bedrijf of de producten en diensten te laten geven, laat u potentiële klanten het bewijs zelf zien in plaats van hen te vragen een sprong in het diepe te wagen en te geloven dat uw product zal doen wat het bedrijf zegt het zal. Er zijn veel redenen waarom u klantbeoordelingen nodig heeft, zoals:

Ze helpen mensen je online te vinden

Het publiceren van klantrecensies kan uw SEO -ranglijst verbeteren, waardoor online shoppers u kunnen vinden en vervolgens besluiten uw spullen te kopen.

Zoekmachines belonen inhoud die uniek is en regelmatig wordt bijgewerkt. Het plaatsen van beoordelingen is een van de gemakkelijkste manieren om aan die normen te voldoen. En in veel gevallen zoeken mensen specifiek naar de naam van het product, samen met het woord ‘recensies’.

Ze laten uw klanten weten dat u om hen geeft

Het vragen om beoordelingen doet meer dan u helpen toekomstige shoppers te krijgen, het verstevigt uw relatie met de klant die net iets heeft gekocht. Door hun feedback te vragen, laat je ze zien dat het je kan schelen wat ze denken en dat je wilt dat ze de best mogelijke ervaring hebben.

Wanneer klanten een recensie schrijven, wilt u dat deze laat zien dat u hun ervaring met uw bedrijf belangrijk vindt. Klantrelaties zijn belangrijk als u wilt slagen in een concurrerende markt. Consumenten zijn nu meer dan ooit op zoek naar merken die een stap verder gaan om hen een hoogwaardige, gepersonaliseerde ervaring te bieden.

Ze kunnen u helpen te leren wat werkt 

De mede-oprichters van Everly , een natuurlijke, suikervrije dranksmaak, bedachten hun producten tijdens een kanotocht. Het idee was om actieve avonturiers te hydrateren tijdens het kamperen, wandelen, kanoën en dergelijke. Maar toen uit recensies van klanten bleek dat hun product voornamelijk werd gebruikt als een dagelijks gezond alternatief voor frisdrank, veranderden ze hun strategie drastisch.

Wat bewijst dit voorbeeld? Als uw klanten iets te zeggen hebben dat uw bedrijf kan verbeteren, luister dan naar hen. Soms hebben klanten soortgelijke klachten, wat betekent dat er iets mis is met een bepaald aspect van uw bedrijf, of het nu de klantenservice is die ze hebben ontvangen of problemen met het product. Als uw klanten allemaal dezelfde dingen zeggen, is het tijd om te luisteren en verbeteringen aan te brengen op basis van feedback van de eindgebruiker.

Ze recensies je geloofwaardigheid

Een recensie krijgen van een klant kan helpen om het vertrouwen bij andere klanten te vergroten. Positieve beoordelingen kunnen de geloofwaardigheid vergroten en ervoor zorgen dat potentiële klanten u meer vertrouwen. Omdat vertrouwen een belangrijke factor is wanneer iemand iets koopt, vooral online, kunnen reviews ervoor zorgen dat u betrouwbaarder lijkt. Onthoud dat mensen andere mensen om aanbevelingen vragen, niet bedrijven. Daarom kunt u uw bedrijf en zijn producten betrouwbaarder maken door klanten toe te staan ​​beoordelingen achter te laten.

Ze kunnen de verkoop verhogen

Het verzamelen van klantrecensies kan u helpen uw bedrijf op de markt te brengen, omdat het gratis mond-tot-mondreclame biedt. Positieve beoordelingen kunnen de online verkoop verhogen vanwege veel van de andere voordelen die we hebben genoemd en hoe ze uw merkconsistentie beïnvloeden als het gaat om de klantervaring.

Door er bijvoorbeeld voor te zorgen dat potentiële klanten u meer vertrouwen, kunnen beoordelingen mensen helpen om uiteindelijk de beslissing te nemen om uw producten of diensten aan te schaffen. Bovendien, omdat beoordelingen uw SEO-inspanningen kunnen stimuleren, kunnen meer klanten u online vinden, waardoor de kans op conversies toeneemt.

Tijd is alles

Bepaal wanneer u een follow-up wilt geven op basis van wat u verkoopt. Als u bijvoorbeeld kleding verkoopt, proberen mensen ze meestal op de dag dat ze aankomen. Ze zijn klaar om feedback te delen de dag nadat hun pakket daar is aangekomen.

Maar als u iets als outdoor-avonturenartikelen voor katten verkoopt , wilt u uw klant misschien een week of twee de tijd geven om het uit te proberen voordat u om een ​​beoordeling vraagt.

Leave a Reply